خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Saturday, July 08, 2006

 
سخنراني اکبرگنجي عليه بنيادگرايي در سالگرد حملات لندن
حرکت نظامي به بهانه مبارزه با تروريسم محکوم است
کورش سليمي
۱۸ تیر ۱۳۸۵
خلاصه:
اکبر گنجي ناراضي سرشناس ايراني در اولين حرکت جمعي خود در لندن، در سالگرد عمليات تروريسي هفتم جولاي، در مراسمي که به ياد تنها ايراني قرباني اين عمليات برپا شده بود بنيادگرايي ديني [اسلامي، مسيحي و يهودي] را محکوم کرد و اعلام داشت که در عين حال با هر حرکت نظامي براي مبارزه با تروريسم مخالف است و نمونه هاي افغانستان و عراق را نشانه نادرستي دخالت نظامي در کشورهاي ديگر مي داند.
-->
اکبر گنجي ناراضي سرشناس ايراني در اولين حرکت جمعي خود در لندن، در سالگرد عمليات تروريسي هفتم جولاي، در مراسمي که به ياد تنها ايراني قرباني اين عمليات برپا شده بود بنيادگرايي ديني [اسلامي، مسيحي و يهودي] را محکوم کرد و اعلام داشت که در عين حال با هر حرکت نظامي براي مبارزه با تروريسم مخالف است و نمونه هاي افغانستان و عراق را نشانه نادرستي دخالت نظامي در کشورهاي ديگر مي داند.
مراسمي که اکبر گنجي در آن سخن گفت در گورستان مسلمانان لندن بر گور خانم بهناز مذکا - از قربانيان حملات تروريستي لندن - برپا شده بود. پيش از آن گنجي در مصاحبه اي با شهران طبري گفته بود با در عين آن که با رژيم جمهوري اسلامي مخالف است و براي برقراري يک جمهوري دمکراتيک در ايران مبارزه مي کند اما مداخله نظامي را نيز محکوم مي دارد.
گنجي که در چهارمين بخش از سفر خود به اروپا در لندن به سر مي برد، پيش ازين در روسيه جايزه قلم طلائي را به عنوان روزنامه نگار برجسته سال 2006 دريافت داشت و در ايتاليا با تجليل اتحاديه روزنامه نگاران آن کشور روبرو شد، در آلمان ضمن ملاقات با هابرماس فيلسوف مشهور، در مراسمي به معرفي دکتر عبدالکريم سروش در دانشگاه برلين حاضر شد، و در نهادهاي مدني و مدافع حقوق بشر در آلمان و فرانسه بخش هاي از طرح مفصل خود را درباره ديدگاه هائي در راه استقرار دموکراسي از ايران مطرح کرد.
اکبر گنجي که در سخنراني هاي خود خواستار آزادي زندانيان سياسي در بند شده بود به رژيم جمهوري اسلامي هشدار داد که اگر منصور اسانلو، موسوي خوئيني، و رامين جهانبگلو سه نماينده جنبش کارگري، دانشجوئي و روشنفکري را که در ماه هاي اخير دستگير کرده و بدون محاکمه و وکيل در بند نگاه داشته آزاد نکند، يک اعتصاب غذاي اعتراضي در جهان سازماندهي خواهد کرد تا توجه جهانيان را به نقص حقوق بشر در ايران جلب کند. اين اعتصاب غذا روز جمعه آينده طي مراسمي در لندن آغاز خواهد شد و فرداي آن روز در نيويورک در برابر سازمان ملل [ شوراي حقوق بشر] به اطلاع جهانيان خواهد رسيد. وي روز جمعه چهاردهم جولاي در دانشگاه لندن [ شرق شناسي سواز] براي ايرانيان سخنراني خواهد داشت و در سخنراني ديگري در روز سه شنبه يازدهم جولاي در دانشگاه وست ميسنتر بخش هاي ديگري از تز بيست گانه خود را درباره مباني جنبش تحول دموکراتيک ايران بازگو خواهد کرد.
گنجي شب گذشته در مصاحبه با راديو فردا گفت سفر من صرفا به قصد رساندن يک صدا از ايران به گوش جهانيان است و آن صداي صلح و آزادي خواهي است، اين که صد در صد با مداخله نظامي مخالفيم، در عين حال ما با رژيم جمهوري اسلامي هم مخالفيم، سياست هاي آن را محکوم مي کنيم و خودمان مبارزه مي کنيم براي برقراري يک نظام دموکراتيک در شکل جمهوري. وي مي افزايد برنامه خود را به صورت 20 تز درباره جنبش تحول دموکراتيک در ايران نوشته است که آن را در يک سخنراني در لندن به بحث خواهد گذاشت. وي مي افزايد جمعه در شهر لندن اعتصاب غذا را آغاز مي کنم، 24 ساعت اينجا در اعتصاب غذا خواهم بود و در دو روز بعدي يعني شنبه و يکشنبه در نيويورک در مقابل دفتر سازمان ملل دست به اعتصاب غذا خواهم زد. وي تاکيد مي کند که فراخوان اعتصاب غذا براي آزادي تمامي زندانيان سياسي در ايران است و اسامي چند تن را به عنوان نمونه عنوان مي کند.
گنجي در اين مصاحبه با اشاره به زندانيان سياسي در زندان هاي جمهوري اسلامي گفت: "من خادم همه زندانيان هستم و پيگير آزادي همه آنها هستم و ما خواستمان همچنان که گفتيم آزادي کليه زندانيان است، چنان که در سخنراني هاي خود از کساني که به تازگي در حوادث آذربايحان دستگير شده اند نام آورده ام . آقايان عباس لساني، غلامرضا اماني، چنگيز بخت آور، حسن دميرچي، صالح کامراني، مجيد پژويفام. اين اسامي باز نمونه هستند و تمام زندانيان عقيدتي سياسي، دانشجويي و همه بايد آزاد شوند و ما به مبارزه خودمان تا آزادي اينها ادامه مي دهيم. اين اعتصاب غذايي که من گفتم انجام خواهم داد، اولين گام است و آخرين گام نخواهد بود. اگر اينجا نتوانيم موفق شويم، از راه هاي ديگر و با پروژه هاي ديگري اين مقصود پروژه دموکراسي خواهي ايران را پي گيري خواهم کرد."

نظرهای شما:
هرگلی بویی دارد
حتا گلی که درجهنم روییده باشد
وقتی مقام ولایت عظمای دجالیت علیه رژیمش حرفی بزند اثر دارد چه رسد به آقای گنجی که ستمگر سابق است و ستمکشیده ی جدید
هر قطره افشاگری علیه خون آشامان حاکم. غنیمتی است برای خلق در زنجیر ایران تا مقاومت شان را غنا بخشد و براندازی را تسریع
پس جناب گنجی برای افشاگری خوش آمدی !!
 
Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?