خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Monday, July 03, 2006

 
هشدار و استمداد ، نوزده تن از زندانيان سياسي از رهبران سياسي ، مجامع حقوق بشري ، عفو بين الملل ، شوراي حقوق بشر ملل متحد و آزادگان سراسر جهان در پيوند با وضعيت امير حسن موحدي و بازداشت شدگان خيزش هاي اخير در استانهاي آذربايجان.
قطعا مطلع هستيد كه رژيم جمهوري اسلامي بدنبال قيام دليرانه و ازادي طلبانه اخير هموطنانمان در استانهاي آذري زبان ، اقدامات بيرحمانه و دامنه داري را در جهت سركوب اين جنبشها بنمايش گذاشت وبگير و ببندهاي وسيع و بي حد و حصري را نيز به اجرا در آورد .
اين عمليات سبعانه و غير انساني در شرايطي صورت پذيرفت كه هنوز آه و ناله زنان سركوب شده و اثار ضرب و شتم آنها در روز 22 خرداد 85 از يادها نرفته و فغان آن سركوبگري ها و بازداشتها در فضاي اين سرزمين طنين انداز است .
در ميان انبوه هم وطنان ترك زبان كه در اين موج گسترده سركوب دستگير و زنداني و شكنجه شده اند ، تعدادي از روزنامه نگاران ، مدافعان حقوق بشر و فعالين ومبارزين سياسي سرشناس و ناآشنا با اتهامات كليشه اي و هميشگي ، نيز بازداشت و با سبعانه ترين شكل ممكن مورد هتك حرمت و ضرب و شتم و شكنجه قرار گرفته و هم اكنون در اسارت دژخيمان رژيم ميباشند كه در سلولها و سياه چالهاي رژيم ضد بشري جمهوري اسلامي در غل و زنجير قرار دارند .
حسب اطلاعات واصله ، اكثر اين هموطنان خاصه فعالين سياسي حقوق بشري و... در وضعيتي غير انساني و بدور از هر گونه امكانات زيست محيطي و در محروميت كامل از امكانات داروئي و درماني نگهداري ميشوند در ميان اين عده ، همرزم سالخورده ، اما غيور و دلاورمان ، آقاي ((امير حسين موحدي )) كه همواره منادي راستين آلام و رنجهاي زندانيان سياسي و از اعضاي موثر كميته بحران زندانيان سياسي نيز ميباشد ، و تحت بدترين و خشن ترين رفتارها و شكنجه ها قرار گرفته و هم اكنون نيز در سلول انفرادي آنهم در شرايطي بغرنج قرار دارد .
هشدار ما امضاء كنندگان از اين جهت است كه : با توجه به وضعيت جسمي و بالا بودن سن اين فعال حقوق بشري و اينكه نامبرده بلحاظ جسماني بيمار ميباشد ، رژيم جمهوري اسلامي بدون توجه به شرايط جسماني شان ، نامبرده را در بدترين وضعيت ممكن قرار داده تا بزعم خود او را بشكند ، و چنانچه موفق به هدف شوم خود نشوند ، موجبات نابودي اين مبارزه خستگي ناپذير را فراهم نمايند .
ما زندانيان سياسي اسير در زندانهاي اوين و رجائي شهر و بندرعباس كه خود طعم تلخ اين عذابها و شكنجه ها را با گوشت و پوست و استخوان لمس كرده ايم ، ضمن اينكه بازداشت كليه هموطنان آذري را قويا محكوم ميكنيم . با صراحت نگراني عميق خود از وضعيت بازداشت و نگهداري امير حسن موحدي در چنين شرايط هولناكي را اعلام ميداريم .
بموجب صدور اين بيانيه ، از كليه مجامع ونهادهاي حقوق بشري ، عفو بين الملل ، گزارشگران بدون مرز ، شوراي حقوق بشر ملل متحد و تمامي وجدانهاي بيدار بشري كه مصالح اقتصادي را در هيچ شرايطي را قرباني معيارهاي انساني نمي نمايند ، قويا خواستاريم تا هر چه سريعتر ، با دخالت موثر در امور همه بازداشت شدگان ، موجبات رهائي آنها را فراهم و تا آن زمان ، شرايط مناسب براي نگهداري اين عزيزان و خلاصي هر چه سريعتر امير حسين موحدي در مشكين شهر را فراهم آورند .
ضمنا اعلام ميداريم كه حفظ سلامت و تامين جاني همه بازداشت شدگان منجمله آقاي امير حسين موحدي بعهده رژيم جمهوري اسلامي بوده و هر گونه اتفاقي كه براي بازداشت شدگان و آقاي امير حسين موحدي رخ بنمايد ، مسئوليت آن مستقيما بعهده رژيم جمهوري اسلامي ، و كارگزاران آن بوده و بايستي پاسخگوي اعمال ضد بشري و جنايات خود باشند .
1 – حشمت الله طبرزدي 2 – منوچهر محمدي 3 – اكبر محمدي 4- مهرداد لهراسبي 5 – بهروز جاويد تهراني 6- خالد حرداني 7 – امير حشمت ساران 8 – ارژنگ داوودي 9 – اسد شقاقي 10 – خليل شالچي 11 – ابراهيم مومني 12 – حجت بختياري 13 – افشين بايماني 14 – جعفر اقدامي 15 – شهرام پورمنصوري 17 – شاهين آريا نژاد 18 – عبدالرضا رجبي 19 – ولي الله فيض مهدوي

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?