خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Monday, July 03, 2006

 
به گزارش ادوارنیوز، سیمین بهبهانی، شاعر نامدار ایرانی نیز از طرح اعتصاب غذا برای آزادی زندانیان سیاسی استقبال کرده است. اکبر گنجی که هم اکنون در اروپا به سر می برد، به جمهوری اسلامی هشدار داده که در صورت عدم آزادی منصور اسانلو، رامین جهانبگلو و علی اکبر موسوی خوئینی، همراه با ایرانیان در خارج و داخل کشور دست به اعتصاب غذای گسترده خواهد زد.
خانم بهبهانی در این باره گفت به نظر من هر اقدامی که کمک کند به رهایی این زندانیان بی گناه، نه تنها خوب است، بلکه واجب است. باید این اقدام انجام گیرد تا این که این زندانیان عزیز و بی گناه آزاد شوند. من موافقت خودم را با انجام اعتصاب غذا در محل سازمان ملل اعلام کردم.
سیمین بهبهانی در پاسخ به این سئوال که چرا فقط برای آزادی این سه زندانی سیاسی (ااسانلو، جهانبگلو و موسوی خوئینی) باید دست به اعتصاب غذا زد، گفت ما برای تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی آزادی می خواهیم. می خواهیم آنها آزاد باشند و بتوانند در کمال آزادی عقاید خودشان را ابراز کنند. من آرزو دارم که روزی در ایران چیزی به عنوان زندانی سیاسی وجود نداشته باشد. یعنی مردم آنقدر آزادی داشته باشند که برای اظهارنظرهای بی غرضانه شان به زندان محکوم نشوند. این زندان و بندها برای کسانی که گرفتار می شوند، تنها مایه بدبختی نیست، بلکه برای خانواده آنها بیشتر عذاب است، خانواده ها متلاشی می شوند و زندگی ها بر باد می رود.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?