خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Wednesday, July 19, 2006

 
بابک احمدی: من یک نویسنده در کشوری هستم که نویسندگان را می ربایند و به راحتی به آنها اتهام جاسوسی می زنند

ادوارنیوز: دکتر بابک احمدی در مراسم پایانی اعتصاب غذای 3 روزه در تهران خطاب به دانشجویان و سایر متحصنین گفت: از اینکه در میان شما هستم که برای یک مبارزه مدنی مسالمت امیز غیر خشن به پیشنهاد اکبر گنجی تلاش کرده اید به خود می بالم. بابک احمدی با اشاره به درخواست ازادی برای 3 زندانی سیاسی به عنوان 3 نماد گفت: یک کارگر زحمتکش که حقوق اولیه خود را از طریق تشکیل سندیکا می خواهد پیگیری کند، یک متفکر و روشنفکر که با بسیاری از چهره های روشنفکری در دنیا آشناست و سعی او بر آشنا ساختن جوانان با اندیشه های این روشنفکران بوده است و یک انسان شریف، یک وکیل سابق مجلس که در دوران نمایندگی اش از حقوق شهروندی زندانیان دفاع کرد. امروز در زندان هستند. دکتر احمدی با اشاره به نمایش فیلم نطق پیش از دستور مهندس موسوی در مجلس ششم در جلسه گذشته و انتقادات شدید او در آن نطق نسبت به حاکمیت گفت: بی شک موسوی خوئینی به خاطر همان حرفها اینک در زندان محبوس است و حقوقش پایمال می شود. بابک احمدی گفت: من یک نویسنده هستم که می شود او را به راحتی دستگیر کرد و به زندان برد و گفت او وکیل نمی خواهد.احمدی ادامه داد امروز من در کشوری نویسنده هستم که می توان نویسندگان را ربود و خفه کرد و یا از فرودگاه به زندان برد و به راحتی به انها اتهام جاسوسی بست. دکتر احمدی خطاب به حاکمیت گفت:من به عنوان نویسنده در موقعیت محترمی نیستم زیرا برای امثال من ارزشی قائل نیستند. اما می خواهم بگویم که آبرو را با دلاردولتی نمی توان خرید آبرو صندوق ذخیره ارزی نیست که پر و خالی شود، اگر آبرو رفت دیگر رفته است. احمدی ادامه داد: این موجب بی آبرویی است که امروز به یک نویسنده و روشنفکر اتهام انقلاب مخملین زده اید در حالیکه دیروز او را جاسوس خوانده بودید. این موجب بی آبرویی است که یک کارگر زحمتکش را از طبقات فقیر جامعه از کار بیکار کنید و تبعات ان را به خانواده اش تعمیم دهید. این بی آبرویی است که یک وکیل مجلس را دستگیر کنید و در برابر خواسته های دانشجویان برای آزادیش ساکت بمانید. احمدی با اشاره به سخنان دکتر هاشم اغاجری در جلسه قبل ادوار تحکیم گفت: دکتر آغاجری گفت قران بخوانید و ببینید که سرنوشت فرعون چه شد نمی دانم آیا خواندید یا نه؟ اما در همین مدت کوتاه هم زندگی و آزادی محدودتر شد. احمدی ادامه داد: وقتی حاکمیت با منتقدان خود اینگونه برخورد می کند طبیعی است که ملت فکر کند دارد اتفاقی در این مملکت می افتد چرا که هر جا اختناقی حاکم شد و آزادیها نقض شد شک نکنید که فسادی در حال شکل گیری است.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?