خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Tuesday, July 18, 2006

 
تظاهرات حمايت از لبنان در ايران برگزار شد

تظاهرکنندگان در تهران از حزب الله حمايت و حملات اسرائيل را محکوم کردند
در ايران تظاهراتی در محکوميت حملات اسرائيل برگزار شده و وزير خارجه اسرائيل جلوگيری از حمايت ايران و سوريه از حزب الله لبنان را از جمله شرايط خاتمه حملات کنونی به لبنان اعلام داشته است.
در حاليکه حملات ارتش اسرائيل به لبنان به شدت ادامه دارد، روز سه شنبه، 18 ژوئيه، گروهی از تظاهرکنندگان در ميدان فلسطين تهران اجتماع کرده و ضمن حمايت از جنبش حزب الله لبنان، حملات اسرائيل به اين کشور را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - جمعی از مقامات دولتی و نظامی و گروه های مختلف مردم در تظاهرات تهران حضور داشته اند.
تظاهرکنندگان تصاويری از سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان، و پلاکاردهايی با شعارهايی عليه آمريکا و عمليات اسرائيل در لبنان و فلسطين را حمل می کردند.
ايسنا، خبرگزاری دانشجويان ايران نيز گزارش داده که در اين گردهمايی نماينده جنبش حزب الله در تهران سخنرانی کرده و گفته که شرط اين گروه برای آزاد کردن دو نظامی اسرائيلی، آزاد شدن لبنانی های زندانی در اسرائيل است.
وی گفت که حزب الله در عين آمادگی برای مذاکره درباره مبادله اسرا، توان ادامه جنگ را دارد و افزود که اين گروه در خلال دو روز گذشته قدرت رزمی خود را به نمايش گذاشته است.
وی در اشاره به اقدام حزب الله در پرتاب موشک به سوی مناطقی در اسرائيل گفت که "علت اينکه حزب الله اندک اندک از اين موشک ها استفاده می کند کمبود موشک ها نيست بلکه ما اين موشک ها را داريم و حاضريم از اکنون تا صد سال ديگر با آنان بجنگيم."
همچنين، به گزارش خبرگزاری ايرنا جمعی از طلاب آفريقايی در قم نيز با برگزاری تظاهراتی خواستار حمايت از جنبش حزب الله لبنان شدند.
از سوی ديگر، وزير خارجه اسرائيل گفته است که توقف حمايت تسليحاتی ايران و سوريه از جنبش حزب الله از جمله شرايط خاتمه يافتن بحران کنونی است.
"ايران در جريانات اخير لبنان دخالت ندارد"
در همين حال فرمانده نيروی مقاومت بسيج ايران گفته است که هيچ نيروی ايرانی در جريانات اخير لبنان دخالت ندارد.
به گزارش خبرگزاری ايرنا، سردار محمد حجازی در شيراز گفت:" ادعای حضور ايران و ديگر نيروهای خارجی درحماسه ‌آفرينی ‌های حزب‌الله لبنان كه‌ از سوی برخی قدرت ها عنوان می‌ شود، ياوه‌ ای بيش نيست."
وی گفته است: "اين گونه ‌ادعاها از سوی برخی قدرت ‌ها از سر عجز و سرپوش نهادن بر شكست هايشان و نيز تحميق مردم خودشان عنوان می‌ شود."
در همين حال، تونی بلر، نخست وزير بريتانيا امروز، سه شنبه 27 تير، در جريان قرائت گزارش خود به پارلمان اروپا در مورد نشست سران کشورهای صنعتی جهان در شهر سن پترزبورگ روسيه بار ديگر گفت که ايران در کنار سوريه به طور چشمگيری از جنگجويان حزب الله لبنان حمايت می کند.
آقای بلر گفت اين نشست تروريسم را محکوم کرده اما در خصوص اين که چه کسی بانی بحران لبنان است، مبهم برخورد کرده است.
نخست وزير بريتانيا به اعضای پارلمان اين کشور گفت اما وی در اين ارتباط مبهم نخواهد بود و از ايران و سوريه به عنوان بانيان اين بحران نام برد.
آقای بلر ايران را متهم کرد که به جنبش حزب الله سلاح می دهد و گفت پيکارجويان حزب الله سلاح مشابه آنچه که عليه نيروهای بريتانيا در شهر بصره عراق استفاده شده، به کار می برند.
وی بار ديگر خواستار اعزام نيروهای پاسدار صلح به جنوب لبنان شده است.
در پی بروز بحران جاری در جنوب لبنان، اسرائيل کشورهای ايران و سوريه را متهم به حمايت از حزب الله لبنان کرده و گفته بود ايران موشک در اختيار حزب الله قرار داده است.
جورج بوش، رئيس جمهوری آمريکا و تونی بلر، نخست وزير بريتانيا، نيز در جریان اجلاس سران گروه 8 در شهر سن پترزبورگ روسيه، ايران و سوريه را در ارتباط با حمله حزب الله محکوم کرده و اين دو کشور را "حامی تروريسم" در منطقه خواندند.
بعد از اين اظهارات مقامات اسرائيل، آمريکا و بريتانيا، حميد رضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه ايران هرگونه حمايت نظامی ايران از حزب الله را رد کرد و گفت: اين گروه بيش از آن قوی است که به حمايت ايران نيازی داشته باشد.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?