خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Friday, June 30, 2006

 

جمع آوري پوشاك هاي فاقد علامت تجاري ازسوي وزارت بازرگاني

خبرگزاري موج - حسين فرجي با بيان شناسايي سه تشكل فعال در زمينه طراحي مد گفت: پوشاك هاي فاقد علامت تجاري ازسوي وزارت بازرگاني جمع آوري مي شوند. رييس مركز امور اصناف و بازرگان وزارت بازرگاني در گفت و گو با خبرنگار موج، با اشاره به دستورالعمل شوراي انقلاب فرهنگي به سازمان و ارگان هاي مختلف در خصوص پوشاك، اظهار داشت: بر اساس وظايف محوله از سوي شوراي انقلاب فرهنگي به وزارت بازرگاني، دستورالعملي را مربوط به برند به واحدهاي توليدي ابلاغ كرده ايم.وي افزود: بر اساس اين دستور العمل، توليد كنندگان پوشاك موظف به نصب علامت تجاري مشخصي بر توليدات خود هستند كه در صورت عدم اجراي اين دستورالعمل، پوشاك آنها به عنوان كالاي غير مجاز تلقي مي شود.فرجي ياد‌آورشد: در تهيه دستورالعمل برند از نظرات وزارت ارشاد اسلامي استفاده شده است كه اجراي اين دستورالعمل مستلزم پيگيري ازسوي سازمان بازرگاني استان هاست.وي از فعاليت گردشي 300 واحد صنفي پوشاك درعرضه پوشاك ارزان قيمت به عنوان ديگر اقدامات وزارت بازرگاني نام برد.رييس مركز امور اصناف و بازرگانان ادامه داد: ضمن اينكه طي بخشنامه اي از سازمان هاي بازرگاني در استان ها خواسته ايم كه در مراكز استان ها نيز مشابه تهران، صنوف توليدي در فروشگاه هاي مشخص اقدام به عرضه پوشاك منطبق با فرهنگ اسلامي با قيمت و كيفيت مناسب كنند.وي تصريح كرد:‌ وظيفه ما در دستورالعمل شوراي انقلاب فرهنگي، حمايت از طراحان و در صورت امكان تشكيل يك تشكل قانوني و منسجم در خصوص مد در زير چتر يك اتحاديه است. دبير هيات عالي نظارت با بيان اين مطلب كه" با كم كاري در سال هاي گذشته نتوانستيم الگوي مناسبي را در خصوص پوشاك در جامعه ارائه دهيم"، به برگزاري جلساتي با انجمن طراحان پوشاك اشاره كرد.وي يادآورشد: دو تشكل ديگر، يكي در جهاد دانشگاهي و ديگري به نام خانه مد شناسايي شده اند.فرجي هدف از شناسايي تشكل هاي مربوط به طر احان مد را، تشويق اين طراحان در طراحي و توليد لباس هاي منطبق با فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني نام برد.وي به لايحه "ساماندهي مد و لباس" در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و خواستار اعمال نظرات وزارت بازرگاني دراين لايحه به منظور جلوگيري از بروز مشكلات شد.رييس مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگاني ادامه داد:‌ پيشنهاد برگزاري جشنواره هاي مختلف در خصوص پوشاك از سوي بخش خصوصي در معرفي پوشاك ايراني و اسلامي صورت گرفته است كه از صنوف مي خواهيم در اين خصوص مشاركت فعال داشته باشند.وي اجراي دستورالعمل شوراي انقلاب فرهنگي را تنها وظيفه وزارت بازرگاني ندانست و اظهار داشت: اين اقدام اصولا كار فرهنگي و زمان بري است كه متولي اصلي آنهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.در واقع كار بايستي بيشتر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري شود.فرجي با بيان اين مطلب كه" وزارت بازرگاني در چارچوب وظايف تعيين شده اش، اقدام مي كند"، ادامه داد: در اجراي دستورالعمل هاي شوراي انقلاب فرهنگي، اتحاديه پوشاك بيشترين همكاري و هماهنگي را با وزارت بازرگاني داشته است
.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?