خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Friday, July 21, 2006

 
احمدی نژاد خواستار جلسه اضطراری کشورهای اسلامی شد

تهاجم گسترده زمينی، دريايی و هوايی اسرائيل به جنوب لبنان از ده روز قبل تا کنون ادامه دارد و طی آن حدود 300 لبنانی که عمدتا غيرنظامی بوده اند، کشته شده اند
محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران خواستار تشکيل اجلاس فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی برای بحث درباره حملات اسرائيل به لبنان شده است.
در بيانيه ای که دفتر رياست جمهوری ايران در اين مورد صادر کرده، از محمود احمدی نژاد نقل شده که "دولت‌های اسلامی از جمله كشورهای منطقه بايد با تحرک بيشتر به وظايف خود عمل كنند، زيرا در صورت كوتاهی، دامنه اين تجاوزات به لبنان محدود نخواهد شد."
در همين حال اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت ايران، در خطبه های نماز جمعه تهران، اتهامات کشورهای غربی را در اين مورد که ايران و سوريه مسئول بحران جاری خاورميانه هستند، رد کرده است.
آقای هاشمی اين گونه اتهامات را غيرمسئولانه و گمراه کننده خواند.
موضع ايران در بحران خاور ميانه در گفتگويی با ناصر کرمی روزنامه نگار در تهران
وی همچنين رسانه های غربی را متهم کرد که با تاکيد بر اين نکته که اين بحران ريشه در گروگان گرفتن دو سرباز اسرائيلی توسط حزب الله دارد، واقعيات را تحريف می کنند.
آقای هاشمی اسرائيل را در اين مورد مقصر خواند و گفت حمله به لبنان با چنين سرعتی تنها در صورتی امکانپذير است که از چند هفته قبل درباره آن برنامه ريزی شده باشد.
وی گفت اسرائيل برای خلع سلاح حزب الله نقشه داشته و اسرائيل و آمريکا از قبل اين بحران را طراحی کرده بودند.
اکبر هاشمی رفسنجانی همچنين از کشورهای عربی و اسلامی که حملات اسرائيل به لبنان را محکوم نکرده اند، انتقاد کرد.
آمريکا و برخی از کشورهای اروپايی ايران را به حمايت مالی، تدارکاتی حزب الله متهم می کنند اما ايران می گويد که حمايت اين کشور از حزب الله صرفا جنبه معنوی و سياسی دارد.
آمريکا و برخی از کشورهای اروپايی می گويند ايران و سوريه به دليل روابط نزديکی که با حزب الله لبنان دارند، در اين بحران مقصرند.
تهاجم گسترده زمينی، دريايی و هوايی اسرائيل به جنوب لبنان از ده روز قبل تا کنون ادامه دارد و طی آن حدود 300 لبنانی که عمدتا غيرنظامی بوده اند، کشته شده اند.
حملات راکتی حزب الله به شهرهای اسرائيل نيز باعث کشته شدن حدود 30 اسرائيلی شده است.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?