خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Friday, June 23, 2006

 

پشت پرده تيم فوتبال جمهوری اسلامی از زبان علی كريمی
خبرگزاری حکومتی مهر: علی کریمی که بعد از حذف تیم ملی ایران از رقابت های جام جهانی مورد اتهامات بسیاری قرار گرفته است با عذرخواهی از مردم ایران گفت: متاسفم که برخی آقایان سعی دارند اشتباهامات و کم کاری های خودشان را به گردن دیگران بیاندازند.
کریمی که 3 ماه قبل از آغاز مسابقات جام جهانی در تیم بایرن مونیخ دچار مصدومیت شدید شده بود درحالی برای تیم ملی ایران به میدان رفت که قبل از آغاز مسابقات اعلام کرده بود نمی تواند بطور صد درصد روی پای مصدومش فشار بیاورد. اما با تشخیص کادر فنی دردیداربرابر مکزیک به میدان رفت و به دلیل همین مصدومیت اواسط نیمه دوم تعویض شد.
عملکرد او در دیدار برابر پرتغال نیز این چنین بود اما کریمی بعد از تعویض در این دیدار حرکت غیر حرفه ای انجام داد که باعث شد در دیدار برابر آنگولا روی نیمکت قرار گیرد و حتی درخواست مربیان برای حضور در میدان را نیز رد کند.
تمامی این اتفاقات باعث شد یک شب ، قبل ازبازگشت تیم ملی به ایران در هتل کرونه با او به گفتگوبنشینیم که ماحصل گفت و گوی خبرنگار "مهر" با علی کریمی را می خوانید:
مهر- به عنوان یکی از اعضای تیم ملی از عملکرد این تیم در جام جهانی راضی هستید؟
کریمی - طبیعی است که هیچ کس از عملکرد تیم ملی در مسابقات جام جهانی راضی نیست همه ما از این بابت متاسف هستیم. هرچند که ما عملکرد مطلوبی نداشتیم اما اگرهمه شرایط روال عادی خود را طی می کرد ما می توانستیم خداحافظی بهتری با جام جهانی داشته باشیم اما متاسفانه مسائلی درتیم ملی دخیل بود که اجازه نداد به آنچه که استحقاقش را داشتیم ، دست پیدا کنیم.
مهر- به نظر می رسد نام بردن از مسائل کلی توجیه خوبی برای این ناکامی نیست. نمی خواهید واضح تر در این مورد صحبت کنید.
کریمی- متاسفانه تیم ملی آنقدر درگیر برخی مسائل شده بود که برای مطرح کردن دلایل این ناکامی نیاز به ساعت ها وقت داریم اما آنچه مسلم است کادرفنی تیم ملی را وابسته به چند بازیکن کرده بود. شما کدام تیم را سراغ دارید که اگریک یا دوبازیکن آن مصدوم شود نتواند نتیجه بگیرد؟
این نشان می دهد که کادر فنی ما آینده نگرنبوده و در زمانی که باید به بازیکنان جوان و مستعد میدان می داد از این کار طفره رفته است و حالا سعی می کند اشتباهات خودش را به گردن دیگران بیندازد. من می خواهم سوال کنم تیم ملی ایران تا کی باید به بازیکنانی مثل دایی ، مهدوی کیا و کریمی و ... وابسته باشد. پس چه زمانی باید بازیکنان جوان مان را برای مسابقات آینده آبدیده کنیم.
مهر- یعنی به نظر شما عامل اصلی ناکامی تیم ملی کادر فنی بود و بازیکنان در این ناکامی دخیل نبودند؟
کریمی- قطعا کادرفنی مقصراصلی ناکامی تیم ملی است. همانطورکه گفتم بی تدبیری کادرفنی و میدان ندادن به سایربازیکنان باعث شد ما عملا با دست خالی گام درجام جهانی بگذاریم . چرا که بازیکنان اصلی می دانستند که همیشه درترکیب هستند و بازیکنان ذخیره هم که می دانستند بازی نمی کنند هیچ انگیزه ای برای درخشش درتمرینات نداشتند.
به عنوان مثال عنایتی دو دوره آقای گل ایران می شود، کاظمیان بهترین بازیکن پرسپولیس می شود اما حتی یک دقیقه هم ازآنها استفاده نمی شود با این شرایط شما فکرمی کنید بازیکنان مقصرند یا کادر فنی؟
مهر- اما بسیاری از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که شما هم برای تیم ملی سنگ تمام نگذاشتید.
کریمی- به نظرمن این آقایان برای رسیدن به جواب اتهامشان مصاحبه من را قبل ازجام جهانی مرور کنند . من بارها تاکید کرده ام که به علت مصدومیت نمی توانم با صد در صد توانم به میدان بروم اما کادرفنی اصرار داشت من دربازی با مکزیک به میدان بروم. شما کدام بازیکن را با هرملیتی سراغ دارید که بخواهد برای تیم ملی کشورش کم فروشی کند. من مصدوم بودم اما با این حال برای تیم ملی از جان مایه گذاشتم. اگرهم اشتباهی مرتکب شده ام ازهمه مردم ایران عذرخواهی می کنم و اگر مردم فوتبال دوست ما که همه مسائل را خوب می دانند تصورمی کنند من مقصر و عامل ناکامی تیم ملی هستم حاضرم آنها مرا مجازات کنند.
مهر- اما حرکتی که شما بعد از تعویض در دیدار برابر پرتغال انجام دادید حرکت شایسته ای نبود.
کریمی- در آن لحظات تیم ملی یک برصفرعقب بود و من هم از اینکه نمی توانستم کاری برای تیم ملی انجام دهم عصبانی و ناراحت بودم . وقتی تعویض شدم نتوانستم خودم را کنترل کنم و آن حرکت را انجام دادم. خودم نیز این حرکت را تایید نمی کنم و فکرمی کنم تنها یک اتفاق بود. همانطور که درهمین مسابقات زیدان فرانسوی و وین رونی انگلیسی نیز بعد از تعویض شان دست به چنین حرکتی زدند.
مهر- صحبتهایی در مورد اختلافات بازیکنان با یکدیگر و مسائل حاشیه ای در تیم ملی وجود داشت. نمی خواهید این مسائل را برای مردم بازگو کنید؟
کریمی- مسائل حاشیه ای و اختلافات درونی درهر تیمی وجود دارد . مطمئن باشید گفتن این مسائل دردی را از فوتبال دوا نمی کند. ما ازاین بابت ناراحت هستیم که نمی توانستیم مردم را شاد کنیم . فقط افسوس می خوردم که نمی توانیم به خواسته به حق مردم پاسخ بدهیم . انتظار نداشتیم آنها اینچنین ازما حمایت کنند. درهر بازی که بیشتر از گذشته از ما حمایت می شد ما شرمنده مردم می شدیم و یک باردیگر ازهمه آنها عذرخواهی می کنم.
مهر- به نظر می رسد خیلی مسائل در مورد تیم ملی ناگفته مانده است که مردم باید همه این واقعیت ها را بدانند.
کریمی- همینطوراست. تیم ملی با مشکلات و دخالت هایی دسته و پنجه نرم کرد که بعدا همه مسائل بیان خواهد شد. این حق مسلم مردم است که بدانند چه کسانی به تیم ملی خیانت کردند و چه کسانی به تیم خدمت کردند. مردم باید بدانند دلیل اصلی بد بودن تیم ملی در جام جهانی چه بود و چه کسانی اجازه ندادند مردم ما شاد باشند. مطمئن باشید درآینده بازیکنان، کادرفنی و مسئولان فدراسیون فوتبال در این مورد صحبت خواهند کرد و همه ما باید پاسخگوی سئوالات به حق مردم درمورد تیم ملی باشیم. در پایان هم بار دیگربا عذرخواهی از همه مردم ایران از آنها می خواهم اگرمن مقصر اصلی ناکامی تیم ملی هستم ازکادر فنی بخواهند که دیگر مرا به تیم ملی دعوت نکنند
.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?