خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Wednesday, June 21, 2006

 
ابراز انزجار دولت کانادا از حضور سعید مرتضوی دراجلاس شورای حقوق بشر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، دولت کانادا امروز نسبت به حضور سعید مرتضوی، دادستان رژیم اسلامی در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ابراز انزجار کرد
ه و آن را به شدت محکوم نمود.
پیتر مک کی، وزیر امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای در این باره اظهار داشت حضور مرتضوی در هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی بیانگر بی اعتنايی کامل رژیم تهران به اصول و قوانین حقوق بشر در جهان است.
وزیر امور خارجه کاناد از سایر کشورها نیز خواست تا اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام رژیم تهران اعلام دارند و حضور مرتضوی در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو را محکوم کنند.
وی گفت رژیم تهران تلاش دارد با اینگونه اقدامات، شورای تازه تاسیس حقوق بشر سازمان ملل را بی اعتبار کرده و از اهداف اصلی اش منحرف سازد.

وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه خود دادستان رژیم تهران را مسئول شکنجه و قتل زهرا کاظمی، روزنامه نگار 54 ساله ایرانی – کانادايی دانست و گفت پس از قتل خانم کاظمی، مرتضوی سعی کرد با جعل مدارک، نقش خود را در این ماجرا پنهان کند، اما شواهد انکارناپذیری وجود دارد که نشان می دهد او در دستگیری، ضرب و شتم، شکنجه و قتل روزنامه نگار کانادايی دست داشته است.
یادآوری می شود زهرا (زیبا) کاظمی، در روز 23 ژوئن سال 2003 هنگامیکه مشغول تهیه گزارش از تظاهرات خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین بود، توسط ماموران امنیتی رژیم اسلامی دستگیر و با ضرب و شتم به داخل زندان منتقل گردید.
وی سپس توسط بازجویان جنایتکار جمهوری اسلامی تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و دژخیمان رژیم آخوندی هنگام بازجويی به وی تجاوز کردند.
خانم کاظمی روز 10 ژوئیه یعنی 17 روز پس از دستگیریش در حالیکه بر اثر شکنجه های وحشیانه مزدوران رژیم اسلامی به حال کما فرو رفته بود، در یکی از بیمارستانهای سپاه پاسداران در تهران فوت کرد.
روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در شماره روز چهارشنبه خود طی مقاله ای با اشاره به حضور دادستان شکنجه گر رژیم اسلامی در ژنو، ضمن انتقاد شدید از عملکرد سازمان ملل آقای کوفی عنان، جلسه افتتاحیه شورای حقوق بشر این سازمان را یک نمایش مسخره توصیف کرد.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?