خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Wednesday, June 14, 2006

 
مجموعه اي از اخبار تجمع اعتراضي زنان درروز22خرداد”

”مجموعه اي از اخبار تجمع اعتراضي زنان درروز22خرداد”
انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران : با درودهاي سبز به همه دوستان عزيز ، بخشي از خبرهاي تجمع زنان در روز 22 خرداد را بطور مختصر تنظيم نموده ايم كه ضمن تشكر از دوستان انجمن زنان توجه شما را به آن جلب ميكنيم:
1. مهري – الف : الان كه ساعت پنج و ده دقيقه است ، حدودا. 4000 زن در ميدان تجمع كرده اند، كه البته جوانان دانشجو هم در بين آنها هستند و تعدادشان زياد است. فضا در ميدان هفت تير بسيار ملتهب است. نيروي انتظامي سراسر ميدان و خيابانهاي اطراف را پر كرده اند .آنها براي متفرق كردن زنان اقدام به ضرب و شتم دختران و زنان و همچنين پسران دانشجو كرده اند.
جمعيت شعارهاي مختلفي ميدهند چند تا را براتون مي نويسم: فرياد هر ايراني ، آزادي ، آزادي/ آزادي ، آزادي ، حق مسلم ماست
پليس به تعداد خيلي زياد صحنه را محاصره كرده و زنان و دختران و پسران دانشجو را مورد ضرب و شتم قرار مي دهد . حدودا در ساعت 5.20 در نقطه اي از ميدان هفت تير ، بيش از 100 نفر از زنان در يك نقطه دستگير و به داخل اتوبوس هايي كه نيروي انتظامي از قبل آورده بود، منتقل كرده و با خود به محل نامعلومي منتقل كردند. يكي از دوستان اطلاع داد كه آن صد نفر را به اداره دايره منكرات منتقل كرده اند تا دختران و زنان قهرمان و مقاوم ما را تحقير كنند و با اين كار شخصيت آنها را خورد كنند.
2. سهراب – س: نيروي انتظامي تمام پلاكاردهايي كه خانم ها در دست داشته اند را از آنها گرفته و پاره كرده است و براي متفرق كردن افراد از گاز اشك آور استفاده نموده است. البته گاز فلفل هم داشتند و به صورت خانمها مي ريختند، احمد ميگفت يكي از لباس شخصي ها با موتور در محل بود كه بعد از شناسايي دختري كه شعار ميداد ، به وسيله شيشه سفيد رنگي كه در دست داشت روي صورت آن دختر خانم اسيد پاشيد، كه او فرياد ميزد سوختم ، سوختم و سريعا دوستان او را سوار ماشين كردند و به بيمارستان بردند. ” فاطي كماندوها ” براي سركوب زنان و دختران به سمت آنها حمله ور شده بودند و به طرز بي رحمانه اي زنان را با زنجير و باتوم و لگد و مشت مورد ضرب و شتم قرار ميدادند، يكي از آنها كه مثل خوك بود خودش را روي دختر جوان و لاغري انداخته بود و موهاي او را بشدت مي كشيد و با مشت و لگد به صورت و پهلوي آن دختر ميزد ، ولي دخترك مقاومت ميكرد و شعار ميداد. كه عاقبت او را سوار ماشين كردند و بردند. به دليل ميزان سركوب شديدي كه وجود داشت ، زنان تجمع كننده مرتب پخش شده و مجددا جمع مي شوند.
در اين بين مردان هم به كمك زنان شتافته بودند و شعار ميدادند نامردان ولشون كنيد و ... و يا وقتي نيروي انتظامي به تجمع كنندگان حمله ميكرد مردم فرياد ميزدند ، نيروي انتظامي ، خجالت خجالت و ... خلاصه با اين شعارها به آنها هشدار ميدادند.
مردم ميگفتند نيروي انتظامي و لباس شخصي ها كم بودند اين بار زنان وحشي رژيمي را هم به جان اين زنان بي گناه انداخته اند ولي اين كارها ، نميتواند كارساز باشد و زنان تصميم به مقاومت گرفته اند.
3. سحر – ب : دختران معاويه زير چادرهاشون باتوم داشتند و بر سر زنان مي كوبيدند ، طوري كه خون زيادي در نقاطي از خيابان ديده ميشد و مشخص بود كه سر تجمع كننده ها را شكسته اند كه اينقدر خون جاري شده بود. دو پسر جوان را ديدم كه دستگير و تعدادي را مجروح كرده بودند . تعدادي از بچه ها را دوستان بعد از مجروح شدن و يا بي هوشي به وسيله گاز اشك آور كه مستقيم به صورت افراد زده بودند داخل ماشين انداخته و به بيمارستان بردند. دختر جواني صورتش بشدت ورم كرده بود و قرمز شده بود مثل اينكه آب جوش ريخته بودند ، بچه ها ميگفتند يا اسيد است و يا اسپري فلفل و يا يك مواد شيميايي ديگر.
زنان شعار مي دهند: ما انسانيم, حق حيات داريم / قوانين زن ستيز ملغي بايد گردد
زنان از ميدان هفت تير به سمت خيابانهاي اطراف حركت كرده اند.جمعيت هر لحظه در حال افزايش بود.
4. شيرين – س : در كنار مترو ميدان هفت تير درگيريهايي بين مردم و نيروي انتظامي رخ داده بود و مردم حسابي حال نيروي انتظامي را جا آوردند و وقتي كه دختري را مورد ضرب و شتم قرار دادند ، روي سر مزدوري كه دختر را كتك زده بود ريختند و با لگد و سنگ به او حمله كردند و در اين جا بود كه از ترسشون محل را ترك كردند و با نيروي بيشتري دوباره حمله ور شدند ولي جوانان آن محل را سريعا ترك كردند، تا گرفتار نشوند.
علي – م : اين بار تجمع خيلي با حال بود ، بين نيروي انتظامي و جمعيت درگيري بالايي وجود داشت. حضور دانشجويان و ساير مردان ، در اين تجمع بسيار چشمگير بود. هر چند كه ماموران شروع به زدن گاز اشك آور كرده اند ولي مردم با روشن كردن كاغذ و ... مقاومت ميكنند ، صحنه خيابان مثل يك شهر جنگي شده است. يكي از جوانان را هنگامي كه مشغول فيلمبرداري بود دستگير كرده و بردند. نفر ديگر را هم ميخواستند ببرند كه مردم روي سر نيروي انتظامي ريخته و او را دست آنها رها كردند و او هم سريعا محل را ترك كرد و توانست خودش و دوربين را به سلامت از محل خارج كند. در ساعت 6عصر جنگ و گريز بين زنان با ماموران امنيتي شدت گرفته بود. زنان تجمع كننده مستمر در حال تغيير محل خود بودند تا بتوانند به تجمع خود ادامه بدهند.نيروهاي امنيتي سعي در پراكنده كردن جمعيت و شكاف انداختن بين آنها دارند ولي موفق نميشدند ، لحظاتي بود كه مثل گچ وا ميرفتند و فرمانده بالاترشون مي آمد و به آنها توپ و تشر ميرفت تا خودشان را جمع كنند و دوباره مثل وحشي ها به مردم حمله ور شوند.
زهره – آ : جمعيت به حدود 5500نفر رسيده است. در اعتراض به سركوبي وحشيانه نيروي انتظامي ، همچنين براي آنكه ما را متفرق نكنند روي زمين نشسته و شروع به پخش اعلاميه كرديم.
شعارها اينها بود : آزادي ، آزادي حق مسلم ماست/ ما انسان هستيم حقوق ما را رعايت كنيد/ ما خواستار حقوق مساوي با مردان هستيم و.... نيروي انتظامي دو زن و دو مرد را دستبند زده و همراه خود بردند. اين صحنه مستمرا در ذهنم نقش بسته است: خانمي كه دستگير شده بود در حالي كه دستان خود را بالا مي برد فرياد زد ” ما حقوق خودمان را خواهيم گرفت” ! مأموران امنيتي و پليس هاي زن بسيار زياد هستند و دستگير شدگان را تا حد مرگ كتك ميزنند انگار كه هيچ رحم و مروتي در آنان نمي بيني لحظاتي آدم احساس ميكنه كه با انسان طرف نيست و با مشتي حيوانات وحشي و درنده طرف هستي واقعا لحظات عجيبي بود ، خون هايي كه در سنگفرش خيابانها ريخته بود بيانگر عمق وحشي گري اين نيروهاي سركوبگر را نشان ميداد .
كاوه – ش : جمعيت تجمع كننده 6000 نفر رسيده بود و در دو طرف خيابان ايستاده بودند. نيروهاي امنيتي و نيروي انتظامي و همچنين ” فاطي كماندوها ” ! به هر بهايي ميخواستند جمعيت را پراكنده كنند. از بلندگو اعلام كردند هر كس پراكنده نشود ماموران بشدت با آنها برخورد شده و دستگير خواهند شد. چندين خبرنگار خارجي هم در صحنه است و فيلم و عكس ميگرفتند.
جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران نيز در اين تجمع شركت كرده و به حمايت از خواسته زنان شعار ميدادند ، البته شعارهاي خودشان را هم ميدادند ، مثلا دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد / دانشجو مي ميرد ذلت نميپذيرد و ....
جواهر – ب : نيروهاي انتظامي و لباس شخصي ها، افرادي را كه موبايل دارند دستگير مي كردند، دوستاني كه از ميرداماد مي آمدند ميگفتند آنجا هم شلوغ بود و تجمع به آنجا هم كشيده شده بود و تعدادي از زنان و جوانان دانشجو در آنجا شعار ميدادند .
در تجمع امروز علاوه بر دانشجويان دانشگاههاي تهران، اعضاي سنديكاي شركت واحد تهران نيز به حمايت از زنان حضور پيدا كرده اند.
رژيم واقعا ترسيده بود طوري كه تمام كوچه ، پس كوچه هاي اطراف ميدان هفت تير ، از ساعت4عصر، پر از نيروي انتظامي و پليس زن بود. منطقه تا ساعت 7 عصر همچنان شلوغ بود و جمعيت كماكان در محل به جنگ و گريز مشغول است. زنان زيادي دستگير شده اند. افراد دستگير شده را به اداره گشت منكرات در خيابان وزراء منتقل كرده اند. علاوه بر خانم ها, حدود 3 ميني بوس از دانشجويان راكه به حمايت از تجمع زنان آمده بودند دستگير كرده اند. با هر مورد دستگيري مردم به حمايت از دستگيرشدگان, پليس و نيروي انتظامي را هو مي كنند. پليس هاي زن در سركوب زنان نقش اصلي را داشتند و به مردم به شكل زننده اي فحاشي مي كردند.
زلال – خ : الان كه با شما صحبت ميكنم اصلا تعادل ندارم، بدليل شدت ضرب و شتم مردم و زنان تجمع كننده ، سطح خيابانها را خون گرفته بود و همه مردم به اين وحشي ها لعنت ميفرستادند كه ذره اي انسانيت در وجود آنها نيست ، پير و جوان نميشناختند و همه را از دم ميزدند. تجمع به شكل نفرات پراكنده ادامه دارد كه به احتمال زياد با تاريكي هوا مجددا شروع مي شود. تاكنون بيش از 300 نفر دستگير شده اند.اما كسي از محل آنها اطلاع دقيقي ندارد. ميگويند كه آنها را اول براي تحقير و توهين به اداره منكرات و بعد به اوين انتقال ميدهند. موبايلهاي من و چند تا از دوستان كار نميكند و ميگويند كه موبايلها را بسته اند.
آفاق – آ : تاكنون 400 نفر را دستگير كرده اند. ماموران نيروي انتظامي در گروههاي 30-40 نفري تجمع كنندگان و فعالان را شناسايي كرده و آنها را در خيابانها و كوچه هاي اطراف دستگير كرده و به نقطه نامعلومي برده اند.ماموران امنيتي وسيله ضرب و شتم بوسيله يك كيف دستي كه داخل آن يك فلز سنگين بود، به افراد حمله كرده و آنان را مجروح مي كردند.
چيزي كه خيلي به چشم ميخورد اقشار مختلفي بود كه در اين تجمع شركت كرده بودند، از پير و جوان, فعالين زنان, خانمهاي عادي, دانشجويان, كارگران, پيشروان جنبش كارگري, كاسب ها, همه آمده بودند ، همه يك خواسته داشتند ” آزادي ” چيزي كه در اين حاكميت نه تنها وجود ندارد، بلكه به مسخره گرفته ميشود و بايد آنرا با تلاش و رنج و خون بدست آورد.
هوتن – ح : مردم تجمع كنندگان را حمايت مي كردند و با نيروي انتظامي درگير شدند ولي سركوب خيلي زياد بود . من خودم خانمهايي را ديدم كه با شجاعت تمام نيروهاي انتظامي را كتك مي زدند همين باعث ميشد كه مردان و جوانان هم جرات پيدا كنند و از خانمها حمايت كنند. مردم خيلي استقبال كرده و به وفور آمده بودند. مغازه ها تماما بسته شده بود. نيروهاي پليس زن , هر خانمي كه مانتوي كوتاه پوشيده بود بخصوص خانمهاي جوان را دستگير مي كردند , حتي در خيابان ولي عصر هم اين بگير و ببند ها تا ساعت 7 عصر همچنان ادامه داشت و هر خانمي كه به او مشكوك ميشدند را دستگير ميكردند , در ميدان 7 تير تا ساعت 20 مردم كماكان حضورشان ملموس بود ولي هر گونه اعتراض با ضرب و شتم و دستگيري توسط نيروي انتظامي روبرو ميشد .
مهدي – م : نيروهاي سركوبگر شامل نيروي انتظامي, پليس زن, لباس شخصي ها و گارد ويژه بودند باتوم داشتند, مجهز به سلاح بودند, اسپري بيهوش كننده و خارش دهنده به همراه داشتند. لباس شخصي هاي خيلي زيادي دوربين فيلم برداري داشتند و از مردم و تجمع كنندگان عكس مي گرفتند. مردم دختران زينب را مسخره ميكردند و عده اي به آنها ميگفتند دختران معاويه و عده اي هم ميگفتند فاطي كماندو!!! آنها با كينه عجيبي به خانمها حمله ميكردند ، انگار نه انگار كه زن هستند و مثل حيوانات درنده شده بودند.
پدر يكي از دختران بازداشت شده : ديشب تا حوالي ساعت1 بعد از نيمه شب در جلوي اداره منكرات بوديم اما در آنجا غير از فحش و فضيحت و برخوردهاي زشت (كه شايسته خودشان است) جوابي به ما داده نشد. الان هم گفتهاند بايد بازجو بيايد و از دستگيرشدگان بازجويي كند. بعضي از دستگير شدگان مضروب شدهاند و نيروي انتظامي بايد پاسخ حمله و هجوم مغول وار به تجمع مسالمت آميز اين دختران بي گناه را بدهد.آنها بطور وسيع شايع كرده بودند كه زنان ميخواهند كشف حجاب كنند در حاليكه زنان دنبال دستيابي به حق و حقوق خود هستند. ديشب من و مادر پريوش نتوانستيم بخوابيم چون عزيزانمان اسير و آواره بودند، مامورين ما را بين اداره منكرات و دادگاه انقلاب و زندان اوين پاسكاري ميكردند. تعداد دستگيريها خيلي زياد است و عدهاي را حتي به ناجا بردهاند و كسي از سرنوشت آنان خبري ندارد.
.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?