خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Monday, May 15, 2006

 
اعتراض دانشجويان به:
کودتا در دانشکده علوم اجتماعي
دانا شهسواري
۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵
خلاصه:
"ما فرياد مي زديم
چراغ چراغ
وايشان در نمي يافتند
گناهي شان نبود
از جهنمي ديگر هستند"
روي يک صفحه مقوايي اين متن را نوشته و روي ستون بوفه چسبانده اند. بوفه دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران.
-->
"ما فرياد مي زديم چراغ چراغوايشان در نمي يافتندگناهي شان نبوداز جهنمي ديگر هستند"
روي يک صفحه مقوايي اين متن را نوشته و روي ستون بوفه چسبانده اند. بوفه دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران.
تعداد زيادي از دانشجويان اينجا جمع شده اند تا اعتراض کنند: اعتراض به آنچه که بقول خودشان کودتايي در دانشگاه بوده است. کودتايي که منجر به حذف انجمن اسلامي قانوني دانشکده مي شود.
دانشجويان ديگر هم آمده اند تا همبستگي خود را با انجمن اسلامي دانشکده اعلام کنند و انجمن جديد را فاقد اعتبار بخوانند.
اصل قضييه چيست؟
يکي از دانشجويان مي گويد: "انجمن اسلامي دانشکده علوم اجتماعي تنها انجمن عضو طيف مدرن علامه تحکيم است و به همين علت در دفعات مختلف با مخالفت انجمن اسلامي دانشگاه تهران مواجه شده است."
اين دانشجو مي افزايد: "اين مساله باعث شد تا با هماهنگي مديران دانشکده و چراغ سبز انجمن اسلامي دانشگاه تهران انتخاباتي فرمايشي در بيرون از دانشکده و با شرکت 14 نفر برگزار شود تا 7 نفر از اين 14 نفر به عنوان گردانندگان انجمن اسلامي دانشکده انتخاب شوند."
و امروز دانشجويان اينجا جمع شده اند تا به اين مساله اعتراض کنند. اغلب دانشجوياني که اينجا جمع شده اند، و بيش از سيصد نفر هستند، همه عضو انجمن اسلامي هستند و مي پرسند: بر گزاري انتخاباتي با شرکت 14 نفر به چه معني مي تواند باشد؟
مجتبي بيات عضو انجمن از جمله کساني است که در اين جمع سخن مي گويد. او ضمن اشاره به مسايل اخير در دانشکده به رويکرد استادان دانشکده نيز اشاره دارد و مي گويد: "چرا دانشجو نبايد خواسته خود را پيگيري کند."
بيات همچنين از استادان دانشگاه مي خواهد رويکرد انفعالي را کنار گذارند و ميان دانشجويان باشند. او همچنين نسبت به اخراج دانشجويان هم اعتراض مي کند.
يکي ديگر از دانشجويان ميکروفن را به دست مي گيرد و مي گويد: "چرا انتخابات انجمن اسلامي با 14 نفر در جايي خارج از دانشگاه، احتمالا در مسجد امير آباد بر گزار شد در حالي که انجمن حدود 500 عضو دارد؟" وي نسبت به برگزاري اين انتخابات "در خفاي کامل" معترض است.
دکتر تقي آزاد ارمکي، دکتر کاظمي و دکتر جمشيدي ها به ميان دانشجويان آمده اند، همه منتظر جلايي پور هستند در حالي که به گفته بسياري او ديگر نمي آيد چون منتقد اين جريان است و در اين سوي خط نيست.روي ديوار روي کاغذي کج و کوله نوشته اند: "همکلاسي مان را آزاد کنيد." اين اشاره اي است به دستگيري دکتر رامين جهانبگلو. دانشجوي ديگري که ميکروفن را بدست مي گيرد، فقط مي گويد: "چه کسي آنتوني نگري و ررتي و.. را به ايران خواهد آورد؟"
گردهمايي دانشجويان پس از چند ساعت به پايان مي رسد، اما اعتراض به قوت خود باقي است. دانشجويان نگرانند، نگران اخراج هايي که در پيش است و پليسي کردن فضاي دانشگاه. يکي در آن ميان مي گويد: ما همه در خطريم
.

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?