خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Monday, July 17, 2006

 
گزارشاتی از زندان اوین




1- روز پنج شنبه ماموران وزارت اطلاعات به محل سکونت آقای کیوان رفیعی یورش برده و وسایل شخصی ایشان را ضبط کردند . بنظر می رسد آقای کیوان رفیعی هم اکنون در بند 209 اوین در بازداشت باشد . لازم به یاد آوری است آقای رفیعی به دلیل فعالیت حقوق بشری در سالروز 18 تیر ماه دستگیر شدند .
2- آقای محمد رضا خوانساری به اتهام نوشتن مقالات ، توهین و تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب به یکسال زندان محکوم شد ه است لازم به ذکر است آقای خوانساری در تاریخ 17/4/85 بازداشت شده بود .
3- آقای هاشم شاهی نیا به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب در تاریخ 7/4/85 حکم 5 سال زندان دریافت کرد . وی هم اکنون در بند 350 اوین در حال سپری کردن حبس خود می باشد .
4- آقای حیدر قلی سلطانی که از ناحیه کمر به پائین فلج است در سن 78 سالگی علی رقم اینکه باید فوری بیماری وی درمان شود . اجازه درمان به ایشان نمی دهند .
5- آقای خلیل شالچی ، وی نیز در سن 76 سالگی مبتلا به بیماری پانکاریا می باشد و حتی قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست . مسئولین زندان از بیماری ایشان به عنوان وسیله ای برای اعمال فشار بر زندانی استفاده می کنند . و به همین دلیل اجازه درمان به ایشان داده نمی شود .
6- آقای اکبر محمدی طبق نظریه پزشکی باید بیرون از زندان درمان شوند . پزشکان معتقد هستند که با این روند نگهداری زندانی در زندان شرایط بیماری وی حاد خواهد شد . لازم به ذکر است آقای محمدی از بیماری ام اس رنج می برد .
7- آقایان خالد حردانی و شهرام و فرهنگ پور منصوری همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند . آقای حردانی طی یک اعتصاب غذا خواستار مشخص شدن وضعیت پرونده اش شده بود با این وجود مسئولین قضائی کشور قول داده بودند که تا آخر تیر ماه به وضعیت ایشان رسیدگی کند . ولی تا کنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین به عمل نیامده است .
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت زندانیان بیمار که برای درمان خود باید به بیرون از زندان انتقال یابند از تمامی فعالان و نهادهای حقوق بشری درخواست دارد در این رابطه اقدام فوری به عمل بیاورند .
همچنین فعالان حقوق بشر ، بازدید نمایندگان سازمان های حقوق بشری از وضعیت زندان های ایران را خواستار می باشد .
Human Rights activists in Iran
www.hra-iran.blogfa.com
hra.iran@gmail.com
Tel: 0031620720193

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?