خبرنامه طلیعه سپیده دمان

 

Thursday, June 15, 2006

 
آواي دمكراسي - جلسه نمايندگان پارلمان فرانسه با رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران

روزنامه «نويس دويچلند» چاپ آلمان در گزارشي از ديدار رئيس جمهور برگزيده مقاومت با نمايندگان مجلس ملي و سنا فرانسه نوشت: چگونه تغيير دمكراتيك در ايران ميتواند محقق شده و مورد حمايت قرار گيرد؟ اين سوال در كانون ديدار پارلمانترهاي فرانسوي با نمايندگان مقاومت ايران در تبعيد قرار داشت.
براي ديدن متن اصلي مقاله اينجا را كليك كنيد روزنامه «نويس دويچلند»23 خرداد 85, وضعيت در ايران و سياست دولت كنوني در تهران بايستي براي افكار عمومي توليد كننده نگرانيهاي جدي بوده و اين سوال را مطرح كند كه چگونه ميتوان به مردم ايران كمك كرد كه يك تغيير دمكراتيك بوجود بيايد. اين فحواي محاوره پارلماني بود كه هفته گذشته در پاريس برگزار گرديد و در آن نمايندگان فراكسيونهاي مجلس ملي شركت نمودند. خانم مريم رجوي رئيس جمهور در تبعيد, منتخب شوراي ملي مقاومت, و ساير سياستمداران تبعيدي در فرانسه را به عنوان مهمان دعوت كرده بودند.
مريم رجوي در رابطه با رفتار خونين عليه اعتراضات دانشجويان دانشگاه تهران كه خواستار حقوق دمكراتيك شان بودند, گزارشي ارائه داد. رئيس جمهور در ادامه گزارش داد كه در تظاهرات اقليتهاي ملي مورد ستم واقع شده در استانهاي شمالي و شرقي كشور در شهر نقده 10 نفر از تظاهر كنندگان كشته شدند. مريم رجوي تاكيد كرد كه در اهواز شهر جنوبي ايران شركت كنندگان در اعتراضاتي كه در آغاز سال جاري برگزار شده بودند, به مرگ محكوم شده و در ملاء عام بدار آويخته شدند. ” پيغام اعتراضات مشخص است: ايرانيان خواستار تغيير بوده و حاضرند خودشان را وقف اينكار بكنند. در مقابل آن رژيم ملاها اختناق را در داخل همزمان با صدور بنيادگرايي و تروريسم كه براي منحرف كردن افكار از مشكلات داخلي ميباشد, تشديد كرده است. “خانم سياستمدار توضيح داد كه در تظاهرات اول مي كارگران نه تنها امنيت شغلي را خواستار شده بودند, بلكه برنامه هاي اتمي رژيم را نيز رد كردند. ” برنامه هسته اي ملاها امروزه بزرگترين چالش براي جامعه جهاني است. موضوع اين ميباشد كه آيا يك ديكتاتور مذهبي بنيادگرا دستيابي به سلاحهاي اتمي داشته باشد.“مريم رجوي انتقاد كرد كه كشورهاي دمكراتيك از 20 سال پيش در مقابل تهران يك سياستي معتدل خيرخواهانه اتخاذ كرده اند. ديگري اما تهديد هاي سخت آمريكا به حمله نظامي كه كل منطقه را به آتش كشيده و امكان دارد كه به جنگ جهاني راه ببرد. سياستمدار تبعيدي خواستار يك ”راه حل سوم“ براي برسميت شناختن و حمايت نيروهاي مقاومت در داخل و خارج ايران گرديد تا بدينوسيله مردم ايران بتوانند يك تغيير دمكراتيك را محقق سازند.نمايندگان پارلمان در مباحثاتشان نقض حقوق بشر و دخالت در عراق و قبل از همه ”برنامه هاي تسليحات اتمي دولت تهران“ را قويا محكوم كردند. در يك بيانيه مشترك از فراخوان مريم رجوي خطاب به دولت فرانسه كه در چارچوب اتحاديه اروپا خواستار مقابله با رژيم تهران به زبان قوي و پر معني شده و سياستي را خواستار گرديده كه با آن تلاش هاي مردم ايران را براي تغيير دمكراتيك و تضيمن آزاديهاي مبنايي دنبال كند, حمايت كردند

نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?